شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ تمام مسائل ودستوراتي که در قران شريف وروايات مطرح مي‌شود سه مرحله هستند.1.دستور العمل خام و بالقوه 2.پس از به کار بستن آن توسط عاملين مرحله حال 3.در صورت استمرار و ادامه مرحله مقام.// پس يادر مرحله‌ي بيان دستورالعمل است که شما بايداين را به کار ببنديد؛يا در مرحله‌ي اين است که شما به مرتبه‌اي رسيده‌اي که اينها آثاري پيدا کرده است.
منتها اينها به صورت حال است به اين معنا که هنوز براي شما تثبيت نشده است .ولي وقتي که حالات براي دسته‌ي دوّم يعني براي متوسطين، مقام بشود، اين شخص جزء اشخاص قسم ثالث مي شود. .البتّه بايد به اين نکته توجه کرد که خيلي از حالات در سطح متوسطين، در اثر کثرت ورود، تبديل به مقام مي‌شود ولو اينکه هنوز به مرتبه‌ي سوّم نرسيده باشند.
کثرت ورود در اين حالات به اين معناست که از بس اين حالات بيشتر تکرار مي‌شود و بر سينه‌ي انسان سالک وارد مي شود، آهسته آهسته تبديل به مقام ميگردد. يعني شخص ديگر در اين مرحله در اين حال تثبيت مي‌شود، با هيچ طوفان و گردبادي اين حالت را از دست نمي‌دهد. در آنجا ديگر به آن حال، مقام کفته مي شود. لذا کل مسائلي که در قرآن از آن بحث شده است را دقيقاً مي‌توانيم بر اين سه رتبه تقسيم کنيم .
مثلا در خطبه متقين از اوصاف اهل تقوا يک فقره اش اين است: "ميتهه شهوته" .حضرت اينجا فرمودند ميتتً شهوة؛ بايد توجه کرد، اين از ابتدا به صورت ميتتً شهوة که نمي‌آيد، بلکه بعنوان يک دستور العمل در کلمات گهربار حضرت امير وارد شده ، سپس در صورت التزام به صورت حالات حاصل مي‌شود. جلوتر که مي‌رود مي‌شود مقام، مقام که شد يعني شهوت مذموم در هيچ بعدي از ابعاد براي اين سالک وجود ندارد.
پس به اين ترتيب ميتوان سه مرحله براي اين مسائل و دستور العمل هاي قرآن که بخشي از قرآن شريف است، بيان کرد:مرحله‌ي دستورالعمل/ مرحله‌ي حال /مرحله‌ي مقام .اگر دستورالعملهاي قرآن به کار بسته شود، آثارش شروع به ايجاد شدن به صورت حال مي شود.
در جمع بندي بحث بايد عرض کنيم: دستورالعملهاي قرآن شريف ، نهج البلاغه ، روايات و ادعيه، اگر به کار بسته بشود ، آهسته آهسته ايجاد حال مي‌کند. چنانچه اين حالات کثرت پيدا بکند، تبديل به مقام مي‌شود.پس از تبديل حالات به مقام ورود به اين رتبه باعث مي‌شود حالات بالاتر پيش بيايد.با تثبيت حالات بالاتر، باز هم آن حالات جديد مقام مي شود.
مجددا آن مقام جديد باعث مي‌شود حالات بالاتر پيش بيايد، و چنانچه آنها کثرت ورود پيدا کرد، تبديل به مقام مي‌شود ...انسان به اين کيفيت رشد مي‌کند. چون که بحث و نتيجه اين دستورات الهي همه براي وصول به کمالات هست؛ لذا کمالات پايان ندارد! منتها اين وضعيت براي انسان ادامه دارد تا به کمال مطلوب برسد .*کمال مطلوب هم مقام فناست *.
بعد از کمال فنا براي سالک از اين پس، تمام کمالاتي که مطرح مي‌شود،توحيدي است. در اين مرحله کمالات پايين تر از پله‌ي توحيد نداريم .يعني اين شخص با غير خدا سر و کار ي ندارد. در اين مرحله تمام حالاتي که خداي متعال براي شخص روزي مي‌کند ، در داخل مقام فنا است .و اين تفاوتش با رتبه هاي پايين بسيارو غير قابل بيان است.
باسلام.ما که در اين محيط و نزد دوستان در اين محيط شناخته شده نبوديم.لذا اومدن و رفتن ما بحساب نمياد.از دوستاني که اين مدت خدمتشون بوديم و مورد لطف قرار دادن حقيرو صميمانه تشکر ميکنم.خلاصه يار ما برفت از اين محيط ماهم رفتيم.حلال کنين خدانگهدار
*عليکم السلام . ما که نميگذريم از شخص و اشخاص و علي الخصوص مديراني که با بي تدبيري مطلق و تفکرات بچه گانه و خام، موجبات اين رفتن را فراهم کردند براي شما دو بزرگوار.* ان شاء الله در محيط هاي ديگه در خدمتتون باشيم
تشنه...
سلام...واااااااااااقعا مچکريم از همه کساني که باعث رفتن شما بزرگوارن شدن!!!!!!حقي که از خيليا گرفتن...چجوري ميخوان جواب بدن؟؟*ما که نميگذريم*..
دلآرام
عليکم السلام حاج آقا، به قول جناب 'ياسيدالکريم' اومدنِ شما رو مُلا‌هاي مکتب نرفته و مُدرسين اخلاق شرح امثله نخونده، قدر ندوستن و افسوس... ان شاء الله در محيط جديد هر چه بيشتر از حضور و بياناتِ ارزشمندتون استفاده بشه... جزاءکم الله خير الجزاء
سلام،خسته نباشين.جاش هست اول بنده ي کمي تقدير و تشکر بکنم از مسئولين،بابت تخريب برو بچه هاي حزب الهي.خدا قوت واقعا!از حذف وب جناب ياسيدالکريم بزرگوار خيلي واضح ميشد پي برد به غرض ورزي هاتون.جناب فخري و ديگر مسئولين پارسي ما واقعا مچکريم که درراستاي اجراي دستورات و فرامين الهي من جمله امر به معروف و نهي ازمنکر انقدر موثر قدم در عرصه مديريت گذاشتين! و براي اينکه ذره اي حق رو ناحق نکنيد از خودتون
اجتهاد کردين و تو اين يه مورد براي اجراي دقيق تر انقدر موشکافانه و با تدبير عمل کردين که فراموش کردين اصلا معروف و منکر چي هست،لذا فيدهايي که از عکس تا متونش گرفته،جز ترويج فرهنگ غلط هيچي نبودن رو از ليست حذف و تذکر خارج و به جاش افرادي مومن که با خلوص نيت قدم تو فضاي مجازي گذاشتن و براي دفاع در جنگ نرم از هيچ حرکتي کم نگذاشتند رو بدون هييييييچ دليل موجهي حذف کردين.اين تدبير رو بايد گل گرفت!!!!!!!
جناب بالحجه گرامي ما شرمنده ايم که مديريت غلط مسئولين موجبات رفتن شما اساتيد بزرگوارو فراهم کرده :( ما واقعا شرمنده ايم.....
:) سلام مجدد. جناب الهي بالحجه منتظر حذف فيدتون از ناحيه ي ناظران وظيفه شناس پارسي بلاگ که به فکر حفظ آرامش سايت هستند باشيد؛ چرا که کاربران آشوب گر با نوشته هاشون سلب آرامش ميکنن :Dالبته فکر کنم يه کم خجالت مانع بشه از اين جسارتشون در برابر شما
دلآرام
'ربيع القلوب' شهيده يني شما آشوب کردين؟! اصننن ازتون انتظار نداشدم :| ببينين چ آرااامشي هس اينجااا... اصن درياي آرامشه... ببينين هيچچچ اثري از فيداي عکس نامحرم نيس! يکي دو تاعي!!! هم ک پيدا شه آرامش و اخلاق حُکم مي‌کنه سکوت بشيم... ببينين اصننن توهين و تُهمت و بي‌ادبي هيچچچ جايگاهي نداره... يکي دو تاعي!!! هم ک پيدا شه آرامش و اخلاق حُکم مي‌کنه وبلاگ کسي رو ک بش توهين شده حذف بشيم...
دلآرام
شهيده يني شما اينا رو متوجه نشدين؟ :| اين همههه موارد... يکي يکي باس براتون توضيح بشم؟ متوجه نشدين ناظران وظيفه‌شونو انجام ميدن؟ :| يه خورده بيشتر فک کنين... بالاخره نظارتي هست و آرامشي!!!
:) خدا هدايتم کنه
دلآرام
'ربيع القلوب' اميدواريم... ان شاء الله الرحمن
به قول اون دوستمون اميدوار نباشين به هدايت ما و استجابت دعاتون در حقمون
دلآرام
'ربيع القلوب' اُميد ک داريممم، ولي استجابتش دسس ما نيس ديگه...
چه مطالب ارزشمندي فرمودين جناب الهي بالحجه. خدا خيرتون بده
سلام و عرض ادب خدمت جناب الهي بالحــــــجه عزيز و گرامي. تشکر ويژه از محضرتون بابت ارائه مطلب گهربارتون.تشکر ويژه از مديران با تدبير و خردمند که بستر فراهم کردند تا فضاي استفاده از فيدهاي اساتيدي چون الهي بالحجه عزيز ديگه فراهم نشه!!؟يه پيشنهاد هم خدمت اين دوستان تدبير گر دارم که اگه ميشه چندتا فيد بزنند و شرح بدن امثال اين فيدها رو... که به نظر پيشنهاد گران و زيادخواهانه اي هست B-)
ساعتها بايد نشست و خوند و کمک گرفت تا بشه از مطالب همين يه فيد به قدر خودمون استفاده کنيم که اين قدر و اندازه هم.... حالا رفقا نيان ايراد بگيرند که چرا بزرگ نمايي ميکني.شرح و استخراج کلام خدا و معصوم و تنظيم آن در قالب يه فيد به نظر از هرکسي برنمياد، که اگر برميومد؛ امثالش بايد ميديديم. جناب الهي بالحجه عزيز تشکر و قدرداني ميکنم بابت زحماتتون.ان شالله در فضاهاي ديگه خدمتتون باشيم @};- @};-
ساعت ویکتوریا
الهي بالحـــــــــجه
رتبه 92
4 برگزیده
58 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
الهي بالحـــــــــجه عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top